Noista kuvista tuo espressocar näyttää mielenkiintoiselta . Voisitko vähän selventää että miten se toimi, eli myyjäkin seisoo ulkona ja tekee siinä kahvit (toi apen tavaratila ei vaikuta kovin isolta, että siellä voisi olla)? Voisi joku kesä vaikka itsekkin perustaa tuollaisen ''liikkuvan kahvilan'' esim. vaikka rautatieaseman eteen, jos saisi kaupungilta luvat. Tosin olen vasta 14, joten muutama kesä saatta vielä mennä (onneksi apea saa ajaa mopokortilla). Toivottavasti kirjoitusteni luottamustaso ei nyt laskenut kun paljastin, että olen ''vain'' 14.
Muuten millaisella paikalla tuo espressocar oli (oliko nyt ruotsissa vai tanskassa)? Rautatieaseman edessä vaiko jossain kävelykadulla?
Rakenne tosiaan oli sellainen kuin arvelitkin, eli kuski/kahvinkeittäjä seisoo auton/kojun ulkopuolella tekemässä espressoja/cappuccinoja/latteja. Tuon takaosan sääsuojana oli ainoastaan sellainen kohtuullisen kookas päivänvarjo, mutta ilmeisesti se ajoi täysin asiansa.
Espressokeitin kuulemma toimii kaasulla muuten paitsi pumppu akkuvoimalla. Itse espressokoju sijaitsi Kööpenhaminassa kävelykadulla tai oikeammin kävelykadulla olleessa pienessä torimaisessa avarammassa osassa. Konsepti tuossa vekottimessa oli mielestä oikeinkin nerokas ja asiakkaita tuntui piisaavan ihan kohtuullisesti.
Harmillisesti espresso jonka tuolta sai ei kovin mahtavaa ollut. Valutuksen alkuvaihe näytti todella hyvältä ja sen puolesta rupesi jo into nousemaan josko saisi loistavaa kahvia. Mutta jostain käsittämättömästä syystä kahvinkeittäjä valutti shotin aivan liian pitkäksi, sinkkuespresson tilavuus oli varmasti puolen desin tuntumassa ja sen vuoksi makukin vetinen.
-Mikko-
ps. Kuvia ja juttua Köpiksen kahvipaikoista löytyy
blogista, jonka tosin aika moni tätä threadia katsellut on varmaan jo löytänytkin