Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: MYYTY: La Minerva suodatinkahvimylly  (Luettu 4069 kertaa)

trumz

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 68
MYYTY: La Minerva suodatinkahvimylly
« : Kesäkuu 08, 2024, 12:15:48 ip »

Olis myynissä La Minerva kahvimylly. Myllyssä 75mm levyterät ja voimakas moottori (1.1kW ja EK43:lla 1.3kW). Painaa ehkä 15kg ja vaikutta laadukkaalta peli!

Eritain vähällä käyttöllä ja lähes virheton maali paitsi myllyn yläosa (näky kuvassa). Itse lyhennetty hopperi mikä mahtuu 550g. Olin vertailunut mylly Dittin KR804 vastaan ja maku eroja ei oo yhtä huonompi. Kahvi myllysta on yhtä makea ja kirkas kun mikä tulee Dittingistä. Ainoa miinus on että myllällä on vähän "retension". Eli kun heität 16g sissään tule 15-15.5 ulos. Vaati että käynistyy moottori pari kertaa tai jokulainen puhallus vehje että kaikki tule läpi. Itse olen vain heittänyt 16.5g jos haluan keittää 16g kuppillinen.

Jauhettu kahvi vaikutta tosi tasainen ja ei näyttä olla paljon fines suodatinpaperissa keiton jälkeen.

En ole kokeillut espresso tekemiseen myllyn kanssa. Näyttä että säädöt voi loppu kesken jos tarvi tehdä hieno säätöä.

MYYTY
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2024, 14:10:41 ip kirjoittanut trumz »
Kirjattu

trumz

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 68
Vs: M: La Minerva 75mm levyterä mylly (Mini EK43)
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2024, 12:30:46 ip »

Lisää kuvia.
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 579
Vs: M: La Minerva 75mm levyterä mylly (Mini EK43)
« Vastaus #2 : Kesäkuu 08, 2024, 15:02:56 ip »

Vau! Ainakin taatusti järkevämpi hankinta kuin se kiinalainen kalliipi 83mm uutuusvärkki!
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

trumz

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 68
Vs: M: La Minerva 75mm levyterä mylly (Mini EK43)
« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2024, 17:56:27 ip »

Kyllä! Tämä vaikuttaa laadukkailta kone mikä kestäisi kauan.
Kirjattu