Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?  (Luettu 5865 kertaa)

korsteeni

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« : Lokakuu 16, 2010, 10:29:14 ap »

Hei!
Olen iskeny silmäni tuohon Francis Francis X1:seen, mutta en löydä muualta kuin jenkeistä noita malleja jossa on tuo pod/jauhe ominaisuus.
Onko jollain jotain vinkkejä kyseiseen asiaan? laiton Mixtecille kysymystä asiasta mutta en ole saanut vastausta. 
http://www.illyusa.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_machines_espresso-machines_all-machines_francis-francis-x1-ground-E410

Toki olen valmis ottamaan muunkin koneen jossa on nuo molemmat ominaisuudet.
Eli laadukkaita ehdotuksia otetaan vastaan. :)
Ajattelin näin aloittelijana aloittaa noiden podien kanssa, mutta kyllä jossain vaiheessa varmasti sirryn itse jauhantaan.
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 598
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #1 : Lokakuu 16, 2010, 13:04:41 ip »

Hei,
muistan jokin aikaa sitten kanssa surffaaneni tuota konetta, nyt muistin missä olen siihen tässä maassa törmännyt.
kokeile linkkiä -Tästä-
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

korsteeni

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #2 : Lokakuu 16, 2010, 13:20:47 ip »

Hei,
muistan jokin aikaa sitten kanssa surffaaneni tuota konetta, nyt muistin missä olen siihen tässä maassa törmännyt.
kokeile linkkiä -Tästä-

Moi!
jep tuota versiota kyllä löytyy vaikka kuinka paljon, mutta etsin sellaista konetta missä on padin/jauheen käyttö samassa koneessa.

 
Kirjattu

Maza

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 45
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #3 : Lokakuu 16, 2010, 18:36:53 ip »

Oletko koittanut etsiä pelkkää kahvaa joko podeille tai jauheelle? Minä ostin muinoin normaalin kahvan erikseen, kun oman X1:n mukana tuli ainoastaan nappikahva. Konehan on itsessään ihan sama, molemmat kahvat käyvät siihen. Ainakin meikäläisen ensimmäisen sukupolven laitteessa on näin.

Muuten olen sitä mieltä, että ne podit voi unohtaa.

Ai niin, toimiva hakusana on portafilter, ellei ollut tuttu.
Kirjattu

korsteeni

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2010, 01:28:47 ap »

Oletko koittanut etsiä pelkkää kahvaa joko podeille tai jauheelle? Minä ostin muinoin normaalin kahvan erikseen, kun oman X1:n mukana tuli ainoastaan nappikahva. Konehan on itsessään ihan sama, molemmat kahvat käyvät siihen. Ainakin meikäläisen ensimmäisen sukupolven laitteessa on näin.

Muuten olen sitä mieltä, että ne podit voi unohtaa.

Ai niin, toimiva hakusana on portafilter, ellei ollut tuttu.

Moi ja kiitti vinkistä!
Aluksi hieman tutkin tuota asiaa, mutta tuntui epäselvältä että mikä toimii mihinkin "vuosimalliin",
lueskelin myös tämän foorumin antia, mutta asia ei oikein kirkastunut.

Taidan hätäisenä luonteena aluksi tilata tuon X7:kan podeilla ja joulukuussa otan tuttavan konttiin tuon DUO mallin jenkeistä.
 X7:n roudaan sitten varmaan työmaalle, jos siitä johonkin on...?
Kirjattu

korsteeni

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #5 : Lokakuu 17, 2010, 11:16:55 ap »

Vielä ei toki tilaus ole lähtenyt, joten ehdotuksia otetaan vastaan myös muista malleista jossa on nuo molemmat ominaisuudet.
Kirjattu

McJones

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 236
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #6 : Lokakuu 17, 2010, 11:54:55 ap »

En tiedä onko nyt tyhmä vastaus, mutta eikö tuo POD/jauhe-mahdollisuus löyty aika monesta ns. markettikoneestakin?

http://www.crema.fi/fi/products/delonghi/icona-eco-310.html
http://www.crema.fi/fi/products/ascaso/basic.html

Jenkkikoneessa saattaa tulla vastaan sopivuus suomalaiseen sähköverkkoon, jonka jännite ja taajuus poikkeaa amerikkalaisesta.
Kirjattu
Jos se vuotaa, hapota se.

korsteeni

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #7 : Lokakuu 17, 2010, 12:39:03 ip »

En tiedä onko nyt tyhmä vastaus, mutta eikö tuo POD/jauhe-mahdollisuus löyty aika monesta ns. markettikoneestakin?

http://www.crema.fi/fi/products/delonghi/icona-eco-310.html
http://www.crema.fi/fi/products/ascaso/basic.html

Jenkkikoneessa saattaa tulla vastaan sopivuus suomalaiseen sähköverkkoon, jonka jännite ja taajuus poikkeaa amerikkalaisesta.

Hei kiitoksia vinkistä, ei oo tyhmää vastausta kun kysyjäkin on ihan noviisi tässä asiassa.
Toi Ascaso Basic on kyllä varteenotettava vaihtoehto.

P.S Sähköhommat on tuttuja :)
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 087
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #8 : Lokakuu 17, 2010, 17:52:21 ip »

Jatkoa ajatellen hyvä hankinta voisi olla Rancilio Silvia, se on kuitenkin ihan oikea kunnon espressokeitin. Siihen saa podiadapterin ja sen saa sitten tarvittaessa pois, kun kahvihammasta alkaa kolottamaan enemmän ja myllyhankinnan kautta voi tehdä oikeaa espressoa.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

korsteeni

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #9 : Lokakuu 17, 2010, 18:50:29 ip »

Jatkoa ajatellen hyvä hankinta voisi olla Rancilio Silvia, se on kuitenkin ihan oikea kunnon espressokeitin. Siihen saa podiadapterin ja sen saa sitten tarvittaessa pois, kun kahvihammasta alkaa kolottamaan enemmän ja myllyhankinnan kautta voi tehdä oikeaa espressoa.

Ehdinpäs tehdä heräteostoksena tuon Ascaso Basic:in, vähän alta 300€:n sai. Harjoitellaan sillä aluksi ja sitten kun "laatuhammasta" rupeaa kolottamaan niin täytyypä tuo Rancilio silvia kaivaa muistilohkosta.
Kirjattu

torrado

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 17
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #10 : Lokakuu 17, 2010, 22:11:02 ip »

Jos myllyn joskus tulet hankkineeksi niin kyllä tuo Ascasokin venyy varmasti ihan olennaisesti parempiin tuotoksiin.
Ascasoon saa myös hommattua paineistamattomat suodatinkorit, joiden läpi itse jauhetuista pavuista saa puristettua vielä maukkaamman espresson. Lisäksi ascasoon saa valmistajan oman ”modauksen”, jolla gruppoa eli uuttopäätä voi päivittää lähemmäs Silvian vastaavaa lisäämällä siihen uuttolämpötilaa tasaavan messinkimurikan ja kahviannosta tasaisemmin kastelevan suihkusihdin.
Kirjattu

korsteeni

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #11 : Lokakuu 18, 2010, 17:16:22 ip »

Jos myllyn joskus tulet hankkineeksi niin kyllä tuo Ascasokin venyy varmasti ihan olennaisesti parempiin tuotoksiin.
Ascasoon saa myös hommattua paineistamattomat suodatinkorit, joiden läpi itse jauhetuista pavuista saa puristettua vielä maukkaamman espresson. Lisäksi ascasoon saa valmistajan oman ”modauksen”, jolla gruppoa eli uuttopäätä voi päivittää lähemmäs Silvian vastaavaa lisäämällä siihen uuttolämpötilaa tasaavan messinkimurikan ja kahviannosta tasaisemmin kastelevan suihkusihdin.

Paljon kiitoksia vinkeistä, täytyy todellakin paneutua asioihin kun nyt ensin saa koneen, ja sitten nappikaffit heittetyä hetulaan. :)
Kirjattu

linker

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 94
Vs: Francis Francis tai muu keitin podeilla ja jauheella?
« Vastaus #12 : Helmikuu 28, 2012, 19:17:51 ip »


vanha ketju, mutta laitetaanpa tänne:

Mistä löytyisi, tai löytyykö mistään nakukahvaa X1 Classic (ground):iin.
ja jollei nakua niin tavallinenkin käy.... poran sitten itse...
Onkohan tuon kahvan tilalle/kaveriksi saatavilla muuta vastaavan kokoista?

olkoon tämä samalla ostoilmoitus, jos jollakulla sattuu joutilas kahva, jopa tulpafilsulla
nurkissa pyörimään.


 
Kirjattu

tonttu

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Kirjattu