Kahvikeskustelu > Apua aloittelijoille

Erilaisten valmistusmenetelmien esittelyä ja vinkkejä peruskeittelyyn

(1/6) > >>

Calix:
Olen puolispontaanisti tehnyt muutaman minuutin mittaisia videoita otsikolla "Kunnon kahvia kotikeittiössä". Kun itse aikoinaan havahduin siihen, että kahvia voi valmistaa niin, että se maistuu hyvältä ja että on olemassa erilaisia tapoja valmistaa kahvia, etsin ja kaipailin erilaisia videoita ja vinkkejä. Ehkä jotain tällaisia...

Videot on kuvattu näkökulmasta, joka on vähän yli peruskeittelyn, mutta silti arkipäivän kotikeittiögenrellä.

Tähän mennessä tehdyt kaksitoista videota löytyvät YouTubesta:

https://www.youtube.com/channel/UClInObbcpU1SQ2sF5f5b23w

Otan mielelläni vastaan rakentavia kommentteja ja ehdotuksia. Ties vaikka innostuisin vielä jatkamaan alkanutta videoharrastusta.

beta:
Mainiot videot!

Erityismaininta tunnarista, hyvästä kuvan- ja äänenlaadusta ja selkeydestä. Hyviä vinkkejä itsellekin mm mutteripannun käyttöön.

Käyttäisin me-muodon sijaan rohkasti minä-muotoa ("me keitämme nyt kahvia -> minä keitän")   ja nopeuttaisin vielä kerrontaa hieman etenkin lähdössä. Nettikansa tuppaa olemaan kärsimätöntä.

Jään odottamaan lisää, vaikkapa jaksoa vietnamilaisen kahvin valmistuksesta.

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia:
Katselin turkkilaisen ja aeropressin. Hyvä meininki videossa.

Henkililökohtaisesti turkkilaisesta jätän sen sokerin pois ja kuohautan kerran. Purut laitan täysin kylmään veteen. Ihan turha se sokeri, jos sitä ei polta sitä kahvia. Erittäin hyvin toimii myös vaaleilla pavuilla.

Aeropressistä, että miksi laitat sen veden kahdessa osassa? Ihan aidosti siis kysyn, jos joku keksisi jonkun järkevän syyn sille immersiometodissa?

Mutta kivoja oli. Katselen myöhemmin lisää.

tirofaux:
Hienoja videoita!

Toma:
On hienoja.
Ei varmaan ollut helppoa valita mistä puhuu espresso videossa, aikaikkuna kuitenkin minimaalinen. Hyvä oli, tykkäsin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta