Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Bilteman espressokeitin  (Luettu 3304 kertaa)

pasieno

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Bilteman espressokeitin
« : Heinäkuu 19, 2009, 07:26:11 ap »

Hei,

Olen vuoden verran seuraillut palstaa ja ajattelin nyt aloittaa osallistumisen keskusteluihin. Törmäsin sattumalta rakennustarvikkeita selaillessani Bilteman kuvastossa tällaiseen espressokeittimeen: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=84019&sivu=84019.htm&ryhmaid=288.

Hinta, koko, myyjä ja kaikki muu viittaa siihen, ettei tuote ole kovin laadukas tai pitkäikäinen, mutta olisin kiinnostunut silti kuulemaan kokemuksia tästä. Kilpailee mutteripannujen kanssa samassa hintakategoriassa, ja mietinkin voiko sitä ajatella edes "starttipaketiksi" jollekin hitusen asiasta kiinnostuneelle kaverille.

Haulla en löytänyt keittimestä mitään tietoa täältä, joten ajattelin aloittaa uuden viestiketjun.
Kirjattu

aslakki

  • Vieras
Vs: Bilteman espressokeitin
« Vastaus #1 : Heinäkuu 19, 2009, 09:22:10 ap »

Terve tuloa joukkoon uljaaseen  ;D

Keittimestä mitään kokemuksia mutta, mutta... Kokemuksia ja karvaita sellaisia kun olen lähtenyt säästämään. Köyhän ei kannata ostaa pa**aa  :'( Viisaamat varmaan osaavat kertoa tuosta keittimestä ilma kokemuksiaki.

Itse lähtin liikenteeseen mutteripannulla (bialetti) ja kaupan valmiikis jauhetulla kahvilla. Makso yhteensä vissiin 25€ noin. Jouduin melkein heti ostamaan myllyn (krups gvx2). Siihen tuli sitten kaveriksi aeropress ja nyt harmittaa etten hommannut suoraan jotain laadukasta käsimyllyä.

Joten ehkä suosittelisin miettimään mihin suuntaa olet menossa tämän harrastuksen kanssa ja mikä on ajatusmailmasi. Jaksatko jokaisen kupin eteen nähdä hiukan vaivaa. Joillekkin se on liikaa ja jotkut eivät välitä mausta. Kunhan vain on jotain kahvin näköistä ja hajuista.

Bialetilla ja aeropress toden näköisesti voin käyttää pidemmälle harrastuksen kehittyessä mutta tuo krups lentää mäkeen kohta (vuoden vanha). Oppirahat maksettu tästäkin.
Kirjattu

Misse

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 713
Vs: Bilteman espressokeitin
« Vastaus #2 : Heinäkuu 19, 2009, 09:27:49 ap »

Hei,

Olen vuoden verran seuraillut palstaa ja ajattelin nyt aloittaa osallistumisen keskusteluihin. Törmäsin sattumalta rakennustarvikkeita selaillessani Bilteman kuvastossa tällaiseen espressokeittimeen: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=84019&sivu=84019.htm&ryhmaid=288.


Tuo kone toimii höyrynpaineella, eli se ei itseasiassa tee espressoa vaan mokkaa kuten mutteripannukin.

-Mikko-
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Bilteman espressokeitin
« Vastaus #3 : Heinäkuu 19, 2009, 15:09:30 ip »

Olen useammankin käyttäjän kuuleen olleen sitä mieltä, että mutteripannu tekee itseasiassa parempaa kahvia kuin tuollainen höyrykeitin. Toimintaperiaate on tosiaan sama, joten en keksi mistä ero johtuu. Höyrykeitin tosin voi olla ihan hyväkin maitovaahdon tekoon - mutta vie enemmän pöytätilaa.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)