Vielä jäi epäselväksi, kenelle ne reklamaatiot on tehty.
Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa on toki voimassa niitä koskevat lait ja säännöt. Se vaan, että Yhdysvalloista tilatessa (joka on siis koko ajan se kokemus johon viittaan, Euroopan ebayt voivat toimia erilailla, en tiedä kun ei ole ollut ongelmia, yksityisiltä en koskaan kotimaan ulkopuolelta muutenkaan ostaisi mitään) on piirun tai kahden verran kinkkisempää tarvittaessa saada Suomen viranomaisia mukaan asioita selvittämään, vaikka kyseessä olisi yrityskin. EUn sisällä lainsäädäntö verkkokaupasta on suhteellisen selkeää. Jenkeissä ei joko ole, tai sitten hulluksi tulleet kauppiaat eivät niistä välitä. Sen vuoksi pyysimme Ebayta ja Paypalia apuun. Sehän tuli jo aiemmin selvitettyä, miten paljon hyötyä siitä oli.
Se sitten auttoi, että kun itselläni on sattumalta hyvät suhteet Atlantin toiselle puolen, niin sikäläinen tuttuni otti asian hoitoon. Rahat palautuivatkin yllättävän nopeasti, kun hallituksen palkoilla oleva asianajaja kovisteli piraattikaupustelusta.