Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Kivijalkakaupat  (Luettu 2518 kertaa)

Cortis

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Kivijalkakaupat
« : Heinäkuu 26, 2012, 16:48:28 ip »

Nyt kun tuo espressokärpänen puraisi, niin pitäisi tietysti saada laitteet. Etsin keitintä siinä 1500 euron hintaluokassa. Kysymys kuuluu, että onko laitteita nähtävissä ja ostettavissa missä päin etelä-suomea. Olisi kiva päästä näkemään laite ihan livenä. Lähinnä olen ajatellut noita quick mill tai ecm/rocket vempaimia. Mielellään otetaan myös suosituksia vastaan laitteista ko.hintaluokassa
Kirjattu

GreenBean

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
  • Espresso
Vs: Kivijalkakaupat
« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2012, 17:34:42 ip »

Itse en ole koskaan käynyt cafetoriassa (cafetoria.fi lohja,) mutta ymmärtääkseni siellä on joitakin laitteita esillä. Edustavat ainakin ecm/rockettia . Kaffaroastery (helsinki punavuori) siellä oli myös muutama laite esillä. Ja tietysti crema.fi helsingin liisankadulla ja kafecentralen kolmessa osoitteessa (helsingissä).
Kirjattu
Nuova Simonelli Oscar, Mazzer Super Jolly, Krups GVX2, Aeropress, Hario V60, Bodum Chambord, Mokkapannu, Hario Skerton, Wilfa GCR1

Vapaaratas

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vs: Kivijalkakaupat
« Vastaus #2 : Heinäkuu 27, 2012, 08:53:46 ap »

Lohjalla cafetoria Quick Mill ja ECM koneet hypisteltävissä. Voin suositella.
Kirjattu

Cortis

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Kivijalkakaupat
« Vastaus #3 : Heinäkuu 27, 2012, 09:15:21 ap »

Kiitoksia tiedosta, tänään iltapäivällä sitten nokka kohti Lohjaa. Täytyy varmuuden vuoksi etsiä osoitteet noihin Helsingin paikkoihinkin ja syöttää ne navigaattoriin, jos Lohjalla ei jostain syystä tärppää. Asun sen verran kaukana pääkaupungista, että mielellään kun liikkeelle lähtee, niin hoitaa sitten homman valmiiksi asti
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Kivijalkakaupat
« Vastaus #4 : Heinäkuu 27, 2012, 11:22:09 ap »

Kaffecentralenissa Pursarilla on varmaan Suomen laajin valikoima koneita/välineitä, siellä kannattaa käydä!
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Cortis

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Kivijalkakaupat
« Vastaus #5 : Heinäkuu 28, 2012, 15:14:04 ip »

No niin, tulipa käytyä sitten Lohjalla. Cafetoriassa todella hyvä palvelu, tosin se myyjä ei osannut suomea kuin pari sanaa, mutta hyvin tota englannillakin pärjäsi. Esillä ei ollut kuin Silvia ja ecm casa, mutta kun kerroin minkälaista konetta olin vailla, niin hakivat muutaman koneen varastosta ja purkivat pöydälle tarkastelua varten. Perusteellisesti se kaveri jaksoi kaikki esitellä, vaikka eihän niissä nyt loppujen lopuksi tuossa minun hintaluokassa hirveästi eroja ollut. Kotona olin päättänyt, että ostan Andrejan ja Varion myllyn, mutta niin vaan kävi, että ostin sitten ECM Mechakina iv ja Mazzerin myllyn. Jotenkin vaan tuo ecm näytti silmään paremmalta kuin andreja, no makuasioita. Myllyjä käytiin kanssa läpi lukuisia vaihtoehtoja ja jotenkin myyjämsai minut vakuuttuneeksi, että mazzer on hyvä pari tuolle keittimelle, no ainakin se näyttää mielestäni hyvältä. Vasta vuorokausi takana, niin sen tarkemmin ei osaa sanoa, mutta hyville vaikuttavat. Cafetorialle voin kyllä antaa täydet pisteet palvelusta. Avaavat kuulemma ensi kuussa myymälän myös Helsinkiin.
Kirjattu