Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: ECM Mechanika IV Profi  (Luettu 57 kertaa)

Eppu

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
ECM Mechanika IV Profi
« : Toukokuu 27, 2024, 19:17:38 ip »

Sopivasti viikonlopuksi toi DHL:n kuski keittiön uuden komistuksen pihaan. En ole juurikaan kotimaisia verkkokauppoja harrastanut, mutta nyt totesin Cafetorian hinnan kilpailukykyiseksi ja laitoin tilauksen sisään. Cafetoriasta laite lähtikin nopasaan, mutta onhan nämä suomalaiset rahtifirmat aika veitikoita. DHL ilmoitti toimituspäiväksi torstain, kun olivat saaneet laitteen itselleen maanantaina. Siis kolme työpäivää kestää kuljettaa 150 km:n matka yhtiöltä, joka kutsuu itseään kuriiriksi! Eipä siinä kaikki, keskiviikkoaamuna DHL lähetti viestin, että paketti tuleekin tänään (siis keskiviikkona) vaikka torstai oli ilmoitettu toimituspäiväksi. He eivät siis vielä edellispäivänäkään tiedä, minä päivänä saavat toimituksen hoidettua. Eikä puhettakaan esim ajantasaseurannasta paketin kululle.
Keskiviikkona siis kuitenkin pakettia purkamaan tutisevin käsin, hyvin suojattu ja pakattu laite, ei mitään kuljetusvaurioita, siis heti tulille. Mutta mutta, pumppu lähti hyrräämään kyllä, mutta vesisäiliössä ei tapahtunut mitään, imu ei lähtenyt käyntiin eikä boileri täyttynyt. Pumppua ei viitsi kuivana kovin kauaa pöristellä, mutta useamman yrityksen jälkeen totesin, että jotain on vialla. Pettymys oli tässä vaiheessa käsinkosketeltavaa.

Otin yhteyttä Cafetoriaan ja sieltä luvattiin teknisen asiantuntijan ottavan yhteyttä. Hänellä taisi olla muita kiireitä, koska illansuussa ei vielä mitään ollut kuulunut. Lopulta Ivan -niminen henkilö soitti ja sovimme, että puran koneesta kuoret päältä, jotta näemme sisuskaluihin paremmin ja sen jälkeen otimme Whatsappilla videopuhelun, jotta Ivan näki mitä minä yritin touhuta. Irroittelin tankilta lähteviä letkuja vuoronperään todetaksemme, ettei tukoksia ole missään ja vesi kiertää. Lopulta yhden liitoksen testattuani lähti imu päälle ja helpotus oli suuri, ettei laitetta tarvinnut palauttaa myyjälle ja ennenkaikkea viikonlopun kahvit olivat turvattu!

Cafetoria hoiti ongelman todella tyylikkäästi ja lähetti vielä pienen kahvimaistiaisen vaivanpalkkaa. Myös heltä säästyi toki aikaa ja kuluja, koska laitetta ei tarvinnut lähetellä takaisin.

Olen toistaiseksi tyytyväinen ostokseeni, kone lämpiää jonkin verran kauemmin kuin BFC Ela, boileri on ainakin isompi ja gruppo saattaa olla järeämpää materiaalia. Cooling flushia kone ei vaikuta kaipaavan lainkaan, olen jopa kahden vaiheillä, että säätäisinkö laitetta vähän kuumemmalle. Sama ilmiö on myös Rocket Giottolla, siinäkin minun piti totutella alempaan uuttolämpötilaan, ehkä maltan vielä mieleni…
Kirjattu
Rocket Giotto Evo R Pid, Izzo Vivi PID, BFC ELA, Compak K3 Touch, 2x Iberital Challenge

Eppu

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: ECM Mechanika IV Profi
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2024, 13:35:07 ip »

Lisämaistelujen jälkeen taidan sittenkin jättää lämpötilan asetukset ennalleen. Kone tosiaan vaatii vähän pitemmän lämmitysajan, mutta lämmettyään kunnolla se tekee vaatimattomasti parasta kahvia, mitä omilla laitteillani olen tähän asti saanut aikaiseksi. Olen luultavasti uuttanut hieman liian kuumalla vedellä ja se irroittaa selvästi tummemman creman kuin ECM. Täytyy vielä mittailla lämpötiloja, kunhan löydän sopivan mittarin. Kävisiköhän paistilämpötilamittari tähän?
Kirjattu
Rocket Giotto Evo R Pid, Izzo Vivi PID, BFC ELA, Compak K3 Touch, 2x Iberital Challenge