Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Piilo PID ??  (Luettu 10449 kertaa)

pentti

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Piilo PID ??
« : Tammikuu 12, 2008, 16:26:40 ip »

Kertoisiko joku minulle mitä tarkoittaa  Piilo PID Silviaan olen pudonnut kärrin perälaudasta ulos. :(
Täällä on puhuttu paljon siitä ja sen edullisesta vaikutuksesta Silvia neidin toimintaan kai sellainen on hankittava jos se antaa essoon jotain parannusta.

Käväisinpä jälleen kerran T.reella aikomuksena poiketa kahvilla pääsinpä jopa kahvilaan sisään, kahvila sijaitsi paikallis linja-auto asemalla oli jokin Cofee shop tai sellainen olipa tyly vastaanotto kahvihalut menivät sen siliän tien, en saanut espressoa edes maistettua. Joten siinä jälleen suomalaisen kahvilan ystävällisyys ja palvelualttius. :mrgreen:

Kiitos etukäteen neuvoista PID.in suhteen   Pentti
Kirjattu

moop

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vast:Piilo PID ??
« Vastaus #1 : Tammikuu 12, 2008, 16:43:25 ip »

Japa on asentanut etulevyn taakse pid-kontrollerin/säätöhärpäkkeen (englanniksi lienee stealth pid tms). Tässä ketjussa Japa on käsitellyt sen asentamista ja tekee johtopäätöksiä yleensäkin pidin hyödyistä. Pidin voi myös asentaa näin perinteisemmin .

Pidin tarkoitushan on ohittaa laitteen oma termostaatti ja laskennallisesti pitää boilerin lämpötila käyttäjän asentamassa arvossa, eli ollaan jatkuvasti siinä lämpösurffauksella haetussa optimissa ilman sen kummempia surffikikkailuja.

Hjuu, kyllähän se on niin, että jos hyvät sumpit tahtoo nii itse ne on tehtävä. Mutta mikäpäs siinä, mukavaa puuhahan se on:)
Kirjattu

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Piilo PID ??
« Vastaus #2 : Tammikuu 13, 2008, 13:17:13 ip »

Lainaus käyttäjältä: pentti
Kertoisiko joku minulle mitä tarkoittaa  Piilo PID Silviaan olen pudonnut kärrin perälaudasta ulos. :(
Täällä on puhuttu paljon siitä ja sen edullisesta vaikutuksesta Silvia neidin toimintaan kai sellainen on hankittava jos se antaa essoon jotain parannusta.


Yleisesti ottaen lähes kaikki jälkikäteen asennettavat PIDit ja ainakin kaikki silviaan jälkikäteen asennettavat PIDit ovat mielestäni rumannäköisiä. Piilo PIDissä saadaan kaikki PIDin hyödyt ilman epäesteettisyyden lisääntymistä vain pienellä (PIDin) käytettävyyden heikennyksellä.
Ts. Jos haluaa nähdä lämpötilalukeman, kuten esimerkiksi höyrytykseen siirryttäessä, pitää drip traytä (mikä tuo on suomeksi?) raottaa hieman, jotta näkee PID lukemat. Samoin jos haluaa muuttaa lämpötilaa, pitää drip tray siirtää siksi hetkeksi, että pääsee painelemaan nappeja. Ei siis itse vesiastiaa, vaan sitä irtoritilää...

Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

pentti

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Piilo PID ??
« Vastaus #3 : Tammikuu 13, 2008, 18:45:47 ip »

Mistä piilo PID.in voi ostaa ja kuinka sen voi itse asentaa. Onko asennusohjeet suomeksi sillä vähäisen englanninkielen taidollani en tajua mahdollisia enl. kielen ohjeita.
Pentti
Kirjattu

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Vast:Piilo PID ??
« Vastaus #4 : Tammikuu 14, 2008, 11:23:35 ap »

Valmiiksi ostettava paketti tulee amerikasta (esim. www.pidkits.com) ja ohjeet ovat englanniksi. Esimerkki manuaalin sisällöstä:

Jos esimerkkisivun englanti tuottaa vaikeuksia, kannattaa jättää väliin. Manuaalissa itsessään ei ole ohjeita piiloasennukseen, mutta se vaatii vain muutaman pienen muutoksen ohjeisiin.

Toki jos uskoa riittää, voihan tuommoisen rakentaa itsekin. yleiselektroniikasta tms. osat: joku halpa PID, SRR, sähköjohtoa (lämmönkestävyys kannattaa varmistaa) ja thermosensori.

Termostaatin piuhat irroitetaan ja kytketään SRR:n.
SRR:ää ohjaa PID, joka ryöstää sähkön virtakytkimen liittimistä haaroitusliittimillä.
PID mittaa lampötilan thermosensorilla, joka kiinnitetään boileriin, olemassa olevan termostaatin kiinnitysruuvilla.

Itse keräämällä osat säästää varmasti paljon rahaa. Ostamalla paketin säästää vaivaa, kun piuhat yms. tulevat sopivilla liittimillä ja sopivan mittaisina. Lisäksi saa hieman mielenrauhaa kun mukana tulee selkeät ohjeet (ei tuo nyt niin monimutkainen juttu muutenkaan ole).





Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e