Vaikka aihe nayttaa olleen unohduksissa jo pitkaan, pakko ottaa kantaa.
Nespressoa kohtaan tuntuu olevan paljon ennakkoluuloja. Itse olen erittain tyytyvainen koneeseeni. Nespresso kapsulan sisalla on vain ja ainoastaan paahdettua kahvia (luokiteltu Gourmet-luokkaan) ja alumiinikapsula takaa, etta kahvi on aina kuin vastajauhettua. Useimmat kapsulat ovat blendeja useasta eri maasta, vaikka askettain on tullut myos niin sanotut Pure Origen kapsulat. Nespresso espressoissa on aina taydellinen crema.kerros kahvin pinnalla, kiitos 19barin paineen. Nespresso-pro eroaa kotikeittimesta silla, etta siina on vahemman painetta ja ne ovat tarkoitettu suurempaan kayttoon (kalkinpoisto joka 10.000s kiekko/ kotikoneissa joka 600s kapsula), prolla on vahemman kahvilaatuja, vain 7, kotikoneissa 16. Nespressoa ei saa sekoitta Nescafé-merkiin. Molemmat kuuluvat Nestlén, mutta Nescafé ei ole ´oikeaa´ kahvia, vaan vesiliukoista, Nespresso on aitoa kahvia.
Koneet ovat moderneja, kauniisti suunniteltuja ja helppokayttoisia. Lisaksi ne ovat viimeisimman tekniikan mukaisia. Tunnen useita ihmisia, joilla on ollut sama Nespresso-keitin yli 10 vuotta ja viela toimii taydellisesti.
Nespressokapsulat eivat ole niiin kalliita kuin kuvitella saattaa. Nespresso ei haluakaan verrata espressojaan kotikeitettyyn kahviin, vaan vertaa niita kahviloiden espressoihin. Jos Suomessa espresso maksaa 3-4€ (?), niin Nespresso ei todellakaan ole kallis.
Lisaksi Nespresso on huolestunut ymparistosta ja kahvintuottajien hyvinvoinnista. Se on mukana AAA ohjelmassa yhteistyossa Rainforest Alliancen kanssa. Ohjelmaa auttaa paikallisia kahvintuottajia tuottamaan kahvia ymparistoystavallisin keinoin ja takaamaan heidan toimeentulonsa. AAA ohjelman kahvia voisi kutsua fair trade-kahviksi.
Kaikki Nespresson 16 kahvivaihtoehtoa ovat erinomaisia. Kuluttaja voi valita espresson mielensa mukaan, on kolme eri kofeiniitonta laatua, nelja lungoa (espressoa isompi vaihtoehto, 110ml), 9 espressoa ja kolme Pure Origen-espressoa. Lisaksi Nespresso pyrkii tarjoamaan asiakkailleen uusia kokemuksia, tarjoamalla 2-3 kertaa vuodessa Limited Edition-kahveja.
Nespresso on menestynyt useissa maissa ja on ihme jos ei kohta tee lapimurtoa myos Suomessa.... Koskahan Suomalainen kuluttaja on valmis Nespresson luksusespressoihin ja unohtaa vetisen suodatinkahvin??