Muu keskustelu > Vapaa sana

Kaasuliesi

<< < (2/20) > >>

äyni:
Kaasu kärsii varmasti turvattomasta menneisyydestään. Onnettomuuksia sattui, kun ei ollut tietoakaan nykyisistä turvalaitteista. Periaatteessa kaasun kanssa touhutessa pitää useamman osan mennä rikki samalla, että onnettomuuden mahdollisuutta edes syntyy. Suurin onnettomuustekijä on nykyisin todennäköisesti se, että letkujen kunnosta ei pidetä tarpeeksi huolta.

OskuK:

--- Lainaus käyttäjältä: äyni - Joulukuu 15, 2011, 18:54:51 ip ---Kaasu kärsii varmasti turvattomasta menneisyydestään.

--- Lainaus päättyy ---

Ja varmasti myös siitä, ettei kaasulaitteita juuri ole, ihmiset pelkäävät luonnostaan tuntematonta ;-)

Mariia:

--- Lainaus käyttäjältä: äyni - Joulukuu 15, 2011, 18:54:51 ip ---Kaasu kärsii varmasti turvattomasta menneisyydestään. Onnettomuuksia sattui, kun ei ollut tietoakaan nykyisistä turvalaitteista.
--- Lainaus päättyy ---

Enkä usko että monikaan jäi kaipaamaan polettimittaria keittiön seinällä (olen asunut kämpässä, jossa tuollainen oli muistona...).

Minusta on suuri ero, puhutaanko keittotasosta vai liedestä. Jos on esim. tilasyistä tai asunnon omistussuhteiden takia pakko hankkia liesi, niin kaasuliettä en hankkisi. En ole millään kaasu-uunilla päässyt niin tasaiseen paistotulokseen kuin sähköuunilla. Tämän vuoksi olen induktioliesi -fani  ;)

Sen sijaan keittotaso on eri asia, sittenhän voi uuniksi ostaa minkä mallin vain.

jiitee:
Keittotasoista löytyy mm. Gaggenaulta tyylikkäitä malleja: http://www.gaggenau.com/FI_fi/products/cooktops-overview.do

( ja jos ei osaa päättää mitä haluaa, voi näitä yhdistellä vapaasti: http://www.gaggenau.com/FI_fi/products/modular-cooktops-overview.do )

wanico:

--- Lainaus käyttäjältä: Mariia - Joulukuu 15, 2011, 20:17:29 ip ---En ole millään kaasu-uunilla päässyt niin tasaiseen paistotulokseen kuin sähköuunilla.

--- Lainaus päättyy ---

Minä olen viimeisen kymmenen vuoden aikana asentanut jo kolme kertaa kämppääni kaasulieden keittiöremontin yhteydessä ja syykin lienee selvä. Tuo sinun väittämäsi pitää sen verran paikkansa, että leivonnaisten paistaminen on helpompaa sähköuunilla, mutta kaikki tuotteet jotka vaativat pitkää kypsennysaikaa tai haudutusta onnistuvat taasen kaasulla vastaavasti huomattavasti paremmin. Kaasuliekin palaessa syntyy kosteutta joka pitää tuotteet mehevinä kun taas sähköuuni kuivaa. Siis käytännössä sama kuin vertaa sähkö ja puukiukaan antamia löylyjä. Aika harvassa on ne kaverit jotka väittävät saaneensa sähkösaunassa mielyttävämmät löylyt.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta