Kahvikeskustelu > Kahvit ja pavut

Coffee & Chicory

(1/3) > >>

happi:
Terve, onko kukaan maistanut Coffee & Chicory (kahvi ja sikuri) kahvia? Tässä yksi valmistaja http://www.cafedumonde.com/ Tietääkö kukaan löytyykö euroopasta valmistajia? Amazonissa ja ebay.ssä on myynnissä ainakin.

Jari:
Suoraan sanoen, jos miettii noita paria aiempaa kysymystä tällä foorumilla ja reaktioita siihen, kun vastaus ei olekaan heti ollut se, mitä on toivottu, niin en yhtään ihmettele, että tähän ei heti saa vastausta....

Miksi kahvi+kahvinkorvike -yhdistelmä kiinnostaa? Eikö pelkästä kahvista saa tarpeeksi irti? Onko sikurin rooli kahvinkulutuksen pula-ajanhistoriassa selvillä? Onko "perinteisen ranskalaisen kahvin" laadun taso jo selvitetty?

Aiempaan japsikahvi-keskusteluun liittyen: jos suomikahvia ei pysty sitä paremmin erittelemään, niin oppitie on käsittääkseni vasta aivan alkutaipaleilla. Silloin kannattaa kuunnella, mitä kerrotaan. Ei väittää vastaan, jos haluttua vastausta ei saa tarjottimella.

Uskoisin, että lähes kaikki tällä foorumilla pidempään kirjoitelleet ovat varsin kokeneita ulkomailta tilattujen laatukahvien suhteen (vs. "eksoottisten" bulkkikahvien). Kyse ei ole 'eksoottisten' ulkomaiden dissaamisesta, vaan tietoon pohjautuvasta selektiivisyydestä. Täällä on tapana auttaa ihmisiä, ei päinvastoin.

Ehkä tästä voi jatkaa rakentavastikin...?

happi:
No niin tulihan sieltä odotettu purkaus. Käy näköjään niin luonnolle kun kaikki ei ole heti ylistämässä kaikkitietävyyttä. Juuri tämän asian takia tämä foorumi ei ole kovin suosittu, kukaan täällä ei uskalla esittää omia näkemyksiään kun se tiettyjen nimimerkkien toimesta lytätään ja esiin puskee tuo mestari-oppipoika-asenne. Ihan turha puhua mistään rakentavuudesta mitään kun ensin hakuu minua aloittelijaksi ja tietämättömäksi.

Jari:
Tämähän olikin jo kolmas kerta, kun aloitit keskustelun foorumilla.

Minun mielestäni sinulle on melko neutraalisti (ilman mitään purkauksia, lyttäämistä tai torppaamisia) yritetty antaa valistuneita vinkkejä, mutta et oikein tunnu haluavan ottaa niitä vastaan, vaan itsepintaisesti haluat, että kanssasi oltaisiin samaa mieltä. Toistaiseksi sinun kanssasi ei ole oltu kovin paljon samaa mieltä (paitsi että tottakai jokainen saa haaskata rahansa kuten tahtoo). Kai ihmisillä kuitenkin on oikeus olla kanssasi eri mieltä ilman, että siitä pitää heti suuttua?




--- Lainaus käyttäjältä: happi - Huhtikuu 12, 2018, 08:34:16 ap ---tämä foorumi ei ole kovin suosittu

--- Lainaus päättyy ---

Onko tästä jotain ihan tietoakin?


--- Lainaus käyttäjältä: happi - Huhtikuu 12, 2018, 08:34:16 ap ---Ihan turha puhua mistään rakentavuudesta mitään kun ensin hakuu minua aloittelijaksi ja tietämättömäksi.

--- Lainaus päättyy ---

No, ainakaan vuosi sitten et vaikuttanut tietävän kahvista sen enempää kuin kukaan muukaan bulkkikahveja lipittelevä suomalainen. Olen pahoillani, jos en ymmärtänyt että vuodessa oletkin jo harpannut kahvitietäjäksi. My bad.

Toisaalta, japanilaisen bulkkikahvin perään haikaileminen..... ehh, tuota...

happi:
Voi voi, kuule hyvä ystävä. Minua ei oikeastaan kiinnosta käydä tätä keskustelua kanssasi yhtään enempää. Joten voitko sinäkin lopettaa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta