Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: stradivari  (Luettu 2114 kertaa)

mono

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
stradivari
« : Tammikuu 30, 2011, 11:31:47 ap »

Moi!

Onko kukaan hankkinut La Pavoni Stradivaria?
Löytyykö kokemuksia verrattuna Europiccolaan?
Europiccolani 'kromaus' pohjaritilän alla on aivan rikki ja ruoste tunkee läpi. Löytyykö korjausvihjeitä?

mono
Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: stradivari
« Vastaus #1 : Tammikuu 30, 2011, 12:07:56 ip »

Itse olen ostanut täältä varaosasia...
Osa n:o 5?

http://www.espressoservices.co.uk/la_pavoni_replacement_parts.html

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

wanico

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 150
Vs: stradivari
« Vastaus #2 : Tammikuu 30, 2011, 13:04:41 ip »

Moi!

Onko kukaan hankkinut La Pavoni Stradivaria?
Löytyykö kokemuksia verrattuna Europiccolaan?
Europiccolani 'kromaus' pohjaritilän alla on aivan rikki ja ruoste tunkee läpi. Löytyykö korjausvihjeitä?

mono

Mulla on ollut kumpikin laite vähintään kolme vuotta käytössä.

Mielestäni piccola on klassikko jonka toimivuus on parempi. Stradivari joustaa liikaa kun hienolla jauhatuksella kasvattaa painetta limiittiin, siis vesisäiliön ja jalustan välinen liitos on huonommin suunniteltu. Stradivarissa on toteutettu muotoilua myös pumppukahvassa toimivuuden kustannuksella.

Kaikissa tuntemissani käsipumppu keittimissä on tuo jalustan ruostumisongelma. Stradivari lähti minulla ruostumaan nopeammin kun piccola.

Itse ajattelin suhauttaa sinne pohjaan sinkkimaalin ku eihän se sieltä mihinkään näy. Jos tykkää mielummin pensselitouhuista, niin voisihan sen ajatella hoidettavaksi Rostexilla tai Ferrexillä jos sellainen purkki kotoa tai naapurilta löytyy. Ja ainahan sen voi hiekkapuhaltaa ja kromauttaa uudestaan jos intoa riittää.






« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2011, 16:40:49 ip kirjoittanut wanico »
Kirjattu

wanico

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 150
Vs: stradivari
« Vastaus #3 : Tammikuu 31, 2011, 00:11:45 ap »

Europiccolani 'kromaus' pohjaritilän alla on aivan rikki ja ruoste tunkee läpi. Löytyykö korjausvihjeitä?

mono

Pieni tarkennus edelliseen viestiini. Pohjaritilällä tarkoitit varmaankin sitä grupon alla olevaa tippakippoa, kun taasen minä edellisessä viestissäni tarkoitin koko laitetta. Otappa johto seinästä ja ruuvaa laitteen pohjalevy irti. Se on La Pavonissa ja Elektrassa se paikka minne kosteus tiivistyy ja ruostumisongelmat alkavat. Se että tippakipon alta kromaus pettää on myös jonkinlainen tyyppivika näille käsipumppuvehkeille.
Kirjattu