Ristretto
Kahvikeskustelu => Kahvinvalmistuslaitteet, kahvimyllyt ja -tarvikkeet => Aiheen aloitti: Allasbarista - Helmikuu 07, 2009, 11:26:26 ap
-
Mistä löytyy helsingin keskustasta parhaat espressokeitin / espressotarvike myymälät?
-mika-
-
Kaffecentralenissa lienee suurin valikoima ja asiantuntevin palvelu:
http://www.kaffecentralen.com/
Stockan kahviosasto on myös melko iso. Fredalta löytyy myös monista puodeista kaikenlaista, Formwerkistä yms.
-
Kaffecentralenissa lienee suurin valikoima ja asiantuntevin palvelu:
http://www.kaffecentralen.com/
Laitteet kotikäyttöön sivulla on vain Bezzera BZ07? Eikös siellä muuta ole...
-
Laitteet kotikäyttöön sivulla on vain Bezzera BZ07? Eikös siellä muuta ole...
Löytyy sieltä muistaakseni myös mm. Gaggian, Pavonin ja Juran kotilaitevalikoimat sekä hiukan raskaammassa sarjassa La Marzoccon laitteet...
T. Teme
-
Löytyy sieltä muistaakseni myös mm. Gaggian, Pavonin ja Juran kotilaitevalikoimat sekä hiukan raskaammassa sarjassa La Marzoccon laitteet...
T. Teme
No, ei tuolla kotikäyttöön ole kuin tuo yksi Bezzera ja ammattikäyttölaitteistakaan ei taida kuin yksi käydä kotikäyttöön (BZ 40 PUSH BUTTON)
... no olihan siellä (toimistokäyttöön tarkoitetut) automaatit. Mutta tosiaan kotikäyttöön vain tuo yksi laite...
-
No, ei tuolla kotikäyttöön ole kuin tuo yksi Bezzera ja ammattikäyttölaitteistakaan ei taida kuin yksi käydä kotikäyttöön (BZ 40 PUSH BUTTON)
Kävit siellä liikkeessä jo katsomassa?
-
Kävit siellä liikkeessä jo katsomassa?
En tietenkään, mutta eikös niin voi olettaa kun niin nettisivut antavat ymmärtää!?
-
eikös niin voi olettaa kun niin nettisivut antavat ymmärtää!?
Riippuu firmasta ja mm. sen koosta ja päämyyntikanavasta. En esim. lähtisi Stockmannin nettisivuilta hakemaan koko heidän tuotevalikoimaa. Kaffecentralenille nettikauppa ei ole ykkösprioriteetti (vaan itse liikkeet joista kuluttaja voi saada muutakin kuin sen tuotteen) toisin kuin esim crema.fi (joka puolestaan on puhtaasti nettikauppa).
T. Teme
-
Tuli vielä pari muuta liikettä mieleen:
Caffi ei ole Helsingissä, mutta ei kovin kaukana (Vantaan Jumbossa).
Myös Chez Mariukselta ja Kokkipuodista saattaa löytää jotakin kiinnostavia tarvikkeita jopa kohtuuhintaan.
T. Teme
-
Riippuu firmasta ja mm. sen koosta ja päämyyntikanavasta. En esim. lähtisi Stockmannin nettisivuilta hakemaan koko heidän tuotevalikoimaa. Kaffecentralenille nettikauppa ei ole ykkösprioriteetti (vaan itse liikkeet joista kuluttaja voi saada muutakin kuin sen tuotteen) toisin kuin esim crema.fi (joka puolestaan on puhtaasti nettikauppa).
T. Teme
Hiukan huono vertaus toi Stockman, joka on tavaratalo kun taas Kaffecentralen on erikoismyymälä. Ja hieman erikoista myös se, että ammattilaislaitteet ovat sivuilla kaikki tai ainakin iso osa(?). Joka tapauksessa luulisi kannattavan pistää koko valikoima, jos ei ihan nettikauppaan niin ainakin nettisivuille - toki voihan se olla että keittimet menevät liian hyvin kaupaksi ja menekkiä pitää rajoittaa...
-
Hiukan huono vertaus toi Stockman, joka on tavaratalo kun taas Kaffecentralen on erikoismyymälä. Ja hieman erikoista myös se, että ammattilaislaitteet ovat sivuilla kaikki tai ainakin iso osa(?). Joka tapauksessa luulisi kannattavan pistää koko valikoima, jos ei ihan nettikauppaan niin ainakin nettisivuille - toki voihan se olla että keittimet menevät liian hyvin kaupaksi ja menekkiä pitää rajoittaa...
Voihan se olla niinkin, että ko. firma hoitaa lähinnä kahviloiden koneiden myyntiä, huoltoa yms.
Kotikoneiden myynti on sitten ohessa puuhaa.
En tosin tiedä.
Mutta mikäli tuo nettisivujen tila niin kovasti huolettaa, kannattaa varmaan ottaa yhteyttä ja kertoa pahasta olostaan. Vaihtoehtoisesti voi boikotoida koko kauppaa jatkossa.
-
Voihan se olla niinkin, että ko. firma hoitaa lähinnä kahviloiden koneiden myyntiä, huoltoa yms.
Kotikoneiden myynti on sitten ohessa puuhaa.
En tosin tiedä.
Mutta mikäli tuo nettisivujen tila niin kovasti huolettaa, kannattaa varmaan ottaa yhteyttä ja kertoa pahasta olostaan. Vaihtoehtoisesti voi boikotoida koko kauppaa jatkossa.
Ei huoleta, yritin vain olla ironinen. Jos kerran kotikoneiden kauppaa harrastaa, niin eikö senkin kannattaisi tehdä kunnolla? Nykyään kun netti on hyvin tärkeä informaation lähde vähittäiskaupassakin.
-
Hiukan huono vertaus toi Stockman, joka on tavaratalo kun taas Kaffecentralen on erikoismyymälä.
Vertaus toimii siinä mielessä ettei Stockan päämyyntikanava ole netti. Erikoisliikkeistä tulee nopeasti mieleen esim Alko, Kokkipuoti, S.a.l.i.,Funktio, Pineapple, Batavia tai vaikkapa Karnevaalikauppa Aprilli - kaikki Helsingin parhaimmistoa omalla alallaan mutta nettisivuilla ei missään näistä löydy koko tai välttämätä edes osaa valikoimasta...
Jos kerran kotikoneiden kauppaa harrastaa, niin eikö senkin kannattaisi tehdä kunnolla?
Onko olemassa absoluuttisesti oikeata tapaa tehdä jokin tietty asia kunnolla? Ja kuka on oikea taho määrittelemään tämän tavan kussakin tapauksessa? Liikkeellä lienee selkeä kuva mikä on heille tärkeää ja miten he itse haluavat hoitaa esim. tuotevalikoimansa sekä myynti- ja markkinointikanavansa. Kuluttajat voivat toki äänestää jaloillaan ja antamalla palautetta kyseiselle firmalle.
Joskus on ihan hyvä että bisnes voi toimia ilman nettiäkin - kasvotusten asiakasta palvellen. Yleensä esim Kaffecentralenissa (tai noissa muissa yllä mainitsemissani erikoisliikkeissä) käyminen on mukava kokemus läppärin klikkailuun verrattuna. Sosiaalinen kanssakäyminen on olennainen osa myös kahvikulttuuria ja tarjoamansa palvelun lisäksi tapa, jolla nämä pienet liikeet differentoivat / tarjoavat lisäarvoa kuluttajalle (verrattuna nettikauppoihin). Tämä on siis vain oma vaatimaton mielipiteeni.
T. Teme
-
Joo, ihmejuttu nykyään kun monet ei "uskalla"käyttää puhelinta
kysyäkseen löytyykö puljusta sitä mitä hakee tai reklamoisi...
sen sijaan pistetään kaikenmaailman nettisivuille kyselyä
ja mahdollista vuodatusta...
eli aletaankos me pelkäämään sitä (vai eikö enää osata)
aitoa ihmiskanssakäymistä ?!
Nettifirmat sit erikseen, niiltä eikai kannata muuta odottaakkaan
kuin sähköpostivastauksia..
henk.koht. menen mielummin pikkufirmaan ja ostan vaik vähän
kalliimmalla jotta ja jos sais sitä henk.koht.palvelua...
::) tässä ihan yleisluontaisesti vaan...
-
Vertaus toimii siinä mielessä ettei Stockan päämyyntikanava ole netti. Erikoisliikkeistä tulee nopeasti mieleen esim Alko, Kokkipuoti, S.a.l.i.,Funktio, Pineapple, Batavia tai vaikkapa Karnevaalikauppa Aprilli - kaikki Helsingin parhaimmistoa omalla alallaan mutta nettisivuilla ei missään näistä löydy koko tai välttämätä edes osaa valikoimasta...
Onko olemassa absoluuttisesti oikeata tapaa tehdä jokin tietty asia kunnolla? Ja kuka on oikea taho määrittelemään tämän tavan kussakin tapauksessa? Liikkeellä lienee selkeä kuva mikä on heille tärkeää ja miten he itse haluavat hoitaa esim. tuotevalikoimansa sekä myynti- ja markkinointikanavansa. Kuluttajat voivat toki äänestää jaloillaan ja antamalla palautetta kyseiselle firmalle.
Joskus on ihan hyvä että bisnes voi toimia ilman nettiäkin - kasvotusten asiakasta palvellen. Yleensä esim Kaffecentralenissa (tai noissa muissa yllä mainitsemissani erikoisliikkeissä) käyminen on mukava kokemus läppärin klikkailuun verrattuna. Sosiaalinen kanssakäyminen on olennainen osa myös kahvikulttuuria ja tarjoamansa palvelun lisäksi tapa, jolla nämä pienet liikeet differentoivat / tarjoavat lisäarvoa kuluttajalle (verrattuna nettikauppoihin). Tämä on siis vain oma vaatimaton mielipiteeni.
T. Teme
En kirjoittanut absoluuttisesta tavasta tai että minä tai kukaan muukaan olisi oikea määrittelemään sen tavan. Aika filosifiseksi pistit keskustelun! Eihän hyvät ja kattavat nettisivut mitenkään estä soittamista tai käymistä liikkeessä, päin vastoin nettisivuilta (ainakin hyviltä:) löytyy puh. numero ja osoite. Ja jos liike on kaukana, vaikkapa sadan kilometrin tai enmmänkin päässä, niin sinne lähtee vasta sitten kun on varmistanut (nettisivuilta) että se kannattaa. Ja tämäkin on vain vaatimaton mielipiteeni.
-
+1 kahvikissalle. Kyllä minunkin mielestä nettisivuilta pitäisi selvitä mitä kaupassa on myytävänä. Jos ovat jaksaneet kerta sivut perustaa niin pitäisi sitä jaksaa päivittääkin. Valitettavan usein näkee www sivuilla "news" kohdassa viimeisimmän merkinnän parin vuoden takaa. Monet on kuitenkin töissä (toistaiseksi :-) päiväaikaan ja ilta-aikaan on mahdollisuus paremmin paneutua harrastuksiin ja tutustua valikoimiin, eli ei voi soitella vaan ensi kontakti saadaan wepistä.
Tietysti motto voi olla kuten EP-kameran Putuksella että "kyllähan tuo kauppa käy muutenkin ettei nettiin ole tarvinnut alentua menemään".
Mm. Kaffecentralissa palvelu on kyllä asiallista aina paikan päällä käydessä, siinä ei ole missään nimessä valittamista. Päin vastoin.