Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Laadukkaan espressomyllyn hankkiminen  (Luettu 2421 kertaa)

kenkku

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Laadukkaan espressomyllyn hankkiminen
« : Elokuu 30, 2012, 13:11:30 ip »

Ostin pitkän mietinnän jälkeen netin kautta Rocket cellini evoluzionen espressokoneeksi vajaa vuosi sitten - olen ollut todella tyytyväinen laitteeseen. Ongelmaksi on nyt tullut mylly. MInulla on Asascon mylly, jolla sinänsä saa hyvän jauhon. Ongelmana on kuitenkin ollut koko ajan kova meteli. Lisäksi muoviosat tahtovat hajota. Kone menee ajottain tukkoon ja kun sitä availee olen onnistunut rikkomaan muutaman kerran muovisen "ohjaimen". Nyt on mietinnässä "kunnon myllyn"  hankkiminen. Lueskelin keskusteluja aiheesta ja suosituksiakin löytyi. En saanut kuitenkaan itselleni selväksi mitkä vaihtoehdot tulisivat parhaiten minulle sopivaksi. Siis ensisijainen on jauheen laatu ja helpposäätöisyys. Lisäksi melun haluaisin alenevan ja osien kestävyys on tärkeä. Lienee hyvä jos olisi vielä annostelija, koska varsin usein illanistujaisissa kulutus on pienen kahvilan luokkaa. Hinta on suhteellinen, koska pyrin tekemään "lopullista ratkaisua". Liian kauan odottelin kunnon espressolaitteenkin hankintaa - joten mitä tässä nyt odottelemaan ja "säästämään". Kiitollisena kommentteja odotellen
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Laadukkaan espressomyllyn hankkiminen
« Vastaus #1 : Elokuu 30, 2012, 14:33:14 ip »

Se normaali ratkaisu ongelmaasi on Mahlkönig/Baratza Vario. Tuohon ikuisuuskysymykseen taas tyypillinen vastaus on Mazzer, tässä tapauksessa malli Mini-E.

Noista kahdesta Vario on kestävä, mutta Mazzer ikuinen. Vario tekee minusta kuitenkin vähän paremman lopputuloksen kuin Mini-E.

Lisäys: nopeudesta vielä. Vario on hieman nopeampi kuin Mini-E. Molemmat ovat nopeita kotimyllyiksi, tuplan tekee vajaassa kymmenessä sekunnissa. Vielä nopeampi olisi Mahlkönig ProM, joka on melkein tuplasti nopeampi. Siinä on ollut ongelmia purujen syötössä, mutta ilmeisesti uudet mallit toimivat hyvin, kun kukaan ei ole valittanut. ProM:ää nopeammat ovat sitten ammattivehkeitä.

Nämä kaikki ovat annostelijattomia malleja. Annostelijallisia en oikein tunne.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2012, 14:39:02 ip kirjoittanut akallio »
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

kahvimies

  • Kauppias
  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 124
  • The Champ
    • Coffee Crusade
Vs: Laadukkaan espressomyllyn hankkiminen
« Vastaus #2 : Elokuu 30, 2012, 14:46:39 ip »

En ole vielä myyntipuolelle ehtiny laittaa, mutta mulla olisi Compakin K-8 Platinum espressomylly myynnissä. Aika iso, mutta lähtisi aika edullisesti ja pitäisi kestää kuten Mazzerinkin.

Itsellä on enemmän kokemusta ammattitason myllyistä. Anfimista tykkään käytettävyyden ja jauhatuksen perusteella enemmän kuin Mazzerista. Anfimeissa on myös maailmankaikkeuden paras annostelija.
Kirjattu

kenkku

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Laadukkaan espressomyllyn hankkiminen
« Vastaus #3 : Elokuu 30, 2012, 20:34:24 ip »

En ole vielä myyntipuolelle ehtiny laittaa, mutta mulla olisi Compakin K-8 Platinum espressomylly myynnissä. Aika iso, mutta lähtisi aika edullisesti ja pitäisi kestää kuten Mazzerinkin.

Itsellä on enemmän kokemusta ammattitason myllyistä. Anfimista tykkään käytettävyyden ja jauhatuksen perusteella enemmän kuin Mazzerista. Anfimeissa on myös maailmankaikkeuden paras annostelija.

Mihinkähän hintaan tuo compak K-8 lähtisi ja mikä kunto etc
Kirjattu