Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Compak K3 Touch  (Luettu 10125 kertaa)

Moksi

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 46
Vs: Compak K3 Touch
« Vastaus #15 : Huhtikuu 06, 2010, 21:06:21 ip »

Kiitokset kommenteista. Olin kuvitellut, että molemmilla saa kelvollista pressojauhatustakin, tosin Compak näistä vissiin Variota enemmän espressokäyttöön tarkoitettu.

Pääkäyttötarkoitus myllyllä on kuitenkin espresso, mutta nykyään tekee myös enenevissä määrin mieli "pitkää" maidotonta kahvijuomaa. Tosin tuntuu, että tuo nykyinen Krups tuottaa liian paljon pölyä/tomua olipa kahvijuoma mikä tahansa (pressossa viimeinen puoli desiä melkein juomakelvotonta ja suodatinkäytössä suodatin menee tukkoon), joten siitäkään ei ole kakkosmyllyksi presso-/suodatinkahville. Rockyä en viitsisi ostaa, jottei vuoden päästä tule taas päivitystarvefiilistä niinkuin keittimen kanssa kävi ja Variota kalliimpaan ei budjetti enää veny.

Tämä myllynhankintaprosessi tuntuu olevan aivan loputon suo...  ::)
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Compak K3 Touch
« Vastaus #16 : Huhtikuu 06, 2010, 21:30:18 ip »

No eipä tuo minun Vario ainakaan pressokarkeuteen pysty, ei sitten millään.

Miten tuo näkyy käytännössä? Onko jauhatus sormissa pyöritellessä liian hienon tuntuista vai niin hienoa, että yrityksetkin käyttää sitä pressossa epäonnistuvat?
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2087
Vs: Compak K3 Touch
« Vastaus #17 : Huhtikuu 07, 2010, 13:00:15 ip »

Miten tuo näkyy käytännössä? Onko jauhatus sormissa pyöritellessä liian hienon tuntuista vai niin hienoa, että yrityksetkin käyttää sitä pressossa epäonnistuvat?

No itse asiassa tällä hetkellä jauhatus on liian hienoa jopa suodatinkahveihin... ei tartte edes hypistellä kun se näkee jo silmällä että raekoko on liian pientä ja valutusajat venyvät turhan pitkiksi.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Compak K3 Touch
« Vastaus #18 : Huhtikuu 07, 2010, 13:10:10 ip »

No itse asiassa tällä hetkellä jauhatus on liian hienoa jopa suodatinkahveihin... ei tartte edes hypistellä kun se näkee jo silmällä että raekoko on liian pientä ja valutusajat venyvät turhan pitkiksi.

Meneekö pressopannu jumiin? Joskus kun olen espressojauhatusta pressopannuun työntänyt niin mäntää oli hyvin vaikea painaa alas.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Compak K3 Touch
« Vastaus #19 : Huhtikuu 07, 2010, 13:13:19 ip »

Siis vaivaako sitä samankaltainen vaiva, kuin eri mielipiteitä jakavasta Krupsin halpis myllystä, että se on joko liian tiukka tai löysä.
Eli, rautakangesta, tiukalla tulee turkkilaista, mut ei kunnon suodatinta. Löysällä ei saa sitten essoa vaikka vääntää hienoimmalla.
Joku Pelle Peloton varmaan keksis kyllä tuohonkin ratkaisun, itse koskaan nähnytkään livenä koko variota.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2087
Vs: Compak K3 Touch
« Vastaus #20 : Huhtikuu 07, 2010, 13:39:33 ip »

Meneekö pressopannu jumiin? Joskus kun olen espressojauhatusta pressopannuun työntänyt niin mäntää oli hyvin vaikea painaa alas.

No ei se jumiin mene, mutta makumaailma menee helposti kitkerän/yliuuttuneen puolelle. Jimin videolla näkyy malli hänen jauhatuksestaan... tuollaisesta karkeudesta voi vain haaveilla Linkki
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2010, 13:44:02 ip kirjoittanut migu2 »
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2087
Vs: Compak K3 Touch
« Vastaus #21 : Lokakuu 21, 2011, 13:35:12 ip »

Itse tilasin kyseisen myllyn suoraan tehtaalta runsas vuosi sitten. Palvelu oli todella nopeata ja mutkatonta - pari meiliä, luottokortin tiedot sähköpostitse Espanjaan, ja paketti saapui viikon sisällä UPS:llä. Ja kaiken lisäksi hinta oli todella kilpailukykyinen...joten jos tämä jakelutie edelleen toimii, niin suosittelen.   

Tässä kun olen selvitellyt myllyvaihtoehtoja, niin todettakoot ettei Compak myy enää suoraan tehtaalta myllyjä kuluttajille. Käskivät ottaa Ruotsiin yhteyttä, josta löytyy jälleenmyyjiä. Tosin ilmeisesti Johan&Nyström tätä K3:a saattaisi Helsingissä myydä.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

McJones

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 236
Vs: Compak K3 Touch
« Vastaus #22 : Lokakuu 21, 2011, 14:03:45 ip »

Jep, sain its myöskin tehtaalta kehoitukset kysellä Kaffefabrikenilta, mistä pähkäilin, että J&N voisi olla mahdollinen ostopaikka. Sikäli voin kyllä ilmoittaa olevani kimppahankintaankin, jos hinta ja saatavuus on ok. Soitin (meni vastaajaan) ja laitoin mailia tänään tuonne pikkuveden toiselle puolelle.
Kirjattu
Jos se vuotaa, hapota se.