no niin, avasin laitteen ja käynnistin pumpun ja taisin paikantaa vian. Pumpusta lähtee muoviletku, jonka päässä on ruosteenpunainen kumiosa. Vesi tulvii sieltä koneen sisälle. (Letku on pienellä nippusiteellä kiinni maidonvaahdottimeen menevässä metalliputkessa.
Eli vuoto on kumiosassa, jonka nimi on "safety rubber device"? Hym, tämäpäs on monimerkityksekästä...
Aika kauan joutui kaaviota tuijottomaan, mutta ilmeisesti näin se menee: etummainen letkuista 35 imee tankista vettä, joka menee pumppuun 43. Sieltä mennään kumiosan 33 läpi ylipaineventtiiliin 28. Venttiilistä ylipaine purkautuu takimmaiseen letkuista 35 ja tankkiin. Oikea paine taas menee tiivisteen 30 läpi boileriin. Vuoto on ennen ylipaineventtiiliä, tuossa kumiosassa.
Kysymys on, että mikä tuo "safety rubber device" on? Takaisiniskuventtiili sijaitsee yleensä tuossa, mutta en ole kuullut että niitä kumista tehtäisiin?
lähikuva ongelmakohdasta ja valve assemblystä? http://www.flickr.com/photos/12337756@N07/4905351182/
Hetkonen, eikös tuo ympyröity paikka ole kohta, johon letkun pitäisi kiinnittyä? Valve assembly on siis ylipaineventtiili, jos en nyt ihan väärässä ole. Kaavion mukaan ruosteenpunainen kumiputkilo pitäisi olla kiinni tuossa kohden. Ja myös maalaisjärjen mukaan sen pitäisi, koska ylipaineventtiiliin tulee yhteys pumpusta. Kuvassa näkyvä kiinni oleva letku on yli ohijuoksutus, kaavion mukaan. Ja samaisen kaavion mukaan yhteys boileriin ei mene letkulla, koska se on boilerin kyljessä kiinni.
Eli varmaankin letku on lipsahtanut irti? Heiluuko se ruosteenpunainen kumiputkilo irtoimenaan? Pelkkä kumiletku ei pysy kiinni, koska tuossa kohden järjestelmää on pumpun tuottama paine päällä. Niinpä se kumijuttu voisikin kätkeä sisäänsä letkun liitännän kiristyksen, joka on pettänyt? Letkun toisessa päässä, eli pumpun päässä, on normaali kiristettävä liitin, jota käytetään paineistetuissa osissa. En tiedä mitä tuossa kumiputkilon päässä on, ehkä joku vähän eksoottisempi Gaggian oma ratkaisu?