Taitaa olla lomasesonki saksanmaalla.
Aika moni nettiputiikki on jossainvälissä kesällä "kiinni" ja kaikki (ehkä kokonaista kaksi
) työntekijät ovat lomilla samanaikaisesti.
Itselle sattunut näitä useita. Fiksuilla on automaattivastaus jossa selitetään tilanne. Tälläkin hetkellä odottelen, että elokuvafilmin toimittajalla loppuisi lomat.
Yleisestikään en ole saksalaisia nettikauppoja koskaan kokenut hyviksi kommunikoijiksi. Kaikki yleensä pelaa niin kuin pitää, mutta liikaa ei asiakkaan kanssa turista. Siinä missä muualla lähetetään tiedot tilauksen käsittelyn jokaisesta vaiheesta, Saksalaiset helposti unohtaa kertoa senkin, että paketti on lähtenyt ja seurantakoodiakin joutuu erikseen utelemaan. Suomalaiset on ilmeisesti automatisoineet kaiken tämän, ettei vahingossakaan joutuisi asiakkaan kanssa kommunikoimaan.
Itsellä ainakin Docklandsin nettisivut toimii tällähetkellä normaalisti.