Vihdoin ehdin modaamaan i-miniä hieman, kun muksut nukkuivat päiväunia, ja oli tunti aikaa... Viritin matopyörämekanismin kääntymään sivuun, jotta papusäiliötä voi pyörittää vapaasti:
Tämä kuva kertoo ehkä enemmän, miten homma on tehty:
Eli matopyörämekanismin vasemman puoleiseen kiinnitysruuviin on tehty laakeriholkki. Alkuperäinen reikä on väljä kiinnitysruuville, joten siihen tarvitaan mahdollisimman välyksetön holkki. Oikeanpuoleisen ruuvin reikä on avattu, jotta mekanismi pääsee kääntymään. Ruuvi estää enää vain pystysuuntaisen liikkeen. Kannakkeen taakse on tungettu solumuovitallukka jouseksi. Jousen tarkoitus on pitää matopyörä tiukasti kiinni rattaassa jauhatuksen aikana (en halua kuvitellakaan mitä tapahtuisi, jos yläterä lähtisi vahingossa pyörimään, mylly nimittäin pyörii yläterän kiristyssuuntaan, jolloin terät luultavasti kilahtaisivat yhteen...)
Runkoa joutui viilaamaan kannen kiinnitysruuvin vastakappaleesta, jotta matopyörä mahtuu kääntymään. Samoin kannen puolelta lähti alumiinia. Myös säätönupin akselille joutui tekemään tilaa, kuoren joutui siltä kohtaa hiomaan todella ohueksi.
Ulkoa päin ei kuitenkaan näy mitään muutoksia, nupista saa vain käännettyä matopyörän sivuun:
Vielä ei ole paljon käyttökokemuksia, mutta säätö onnistuu melko nopeasti. Vähän saattoi tulla lisää välystä, koska viritin laakeriholkin hätäisesti lähes sopivan kokoisesta messinkiniitistä, jonka tiivistin ruuviin kutistesukalla. Holkin ja matopyörän kannakkeen välissä on nyt vielä vähän turhaa välystä. Täytynee joskus sorvata väliin oikean kokoinen holkki. Myös viilaa joutuu vielä näyttämään vähän lisää, ratas ottaa jossain kohdassa vielä kevyesti kiinni matopyörään. Jos viritys osoittautuu kelvottomaksi, niin kannakkeen voi edelleen tarvittaessa ruuvata kiinteäksi, joten mitään peruuttamatonta ei vielä ole tullut tehtyä...