Kahvikeskustelu > Muu kahviaiheinen keskustelu

Harrastuksen hinta?

(1/4) > >>

Teme:
Vaikka kahvin valmistus (oli sitten kyseessä espresso tai muu kahvi) ei sinällään ole välineurheilua, niin tämä intohimo/harrastus tuppaa helposti viemään helposti mukanaan ja äkkiä huomaakin myös lompakon ohenneen melkoisesti  :wink:

Itse voin sanoa ns "mopon lähteneen käsistä" kun pysähtyy hetkeksi miettimään ja ynnää koneisiin, myllyihin, paahtimiin sekä tarvikkeisiin kuluneen rahan. Espressokoneita on tällä hetkellä keittiössä kaksi kappaletta ja kolmas on matkalla (joka tosin tulee korvaaman nuo nykyiset, jotka myyn pois), myllyjä on yksi (mutta sekin on pävitetty parempaan pariin otteeseen). Paahdinkin siis löytyy ja lisäksi kaappi on muutenkin tarvikkeita pullollaan  :roll:

Oma vastaukseni tähän galluppiin onkin siis tuo alin vaihtoehto, yli 2000 euroa ja itse asiassa melko reippaastikin yli...

Muut samassa taloudessa asuvat ovat onneksi hyvinkin ymmärtäväisiä tämän intohimoni suhteen eivätkä osaisi elää ilman laadukasta kahvia  :D

Mikäs on tilanne sinun taloudessasi?

T. Teme

Esa:
Kyllä nuo yli tonnin ovat maksaneet yhteensä, mutta alle kahden sentään vielä. Alle tonnin onkin paha päästä, jos itse paahtaa kahvinsa ja haluaa siitä kunnon espressoa.

jiitee:

--- Lainaus käyttäjältä: Teme ---Espressokoneita on tällä hetkellä keittiössä kaksi kappaletta ja kolmas on matkalla
--- Lainaus päättyy ---


Saammehan tänne sitten kunnon raportin (runsailla kuvilla!) siitä tulevasta GS3:sta...  :)

Itselläni ei harrastus tule varmaankaan koskaan sille tasolle lähtevän, mutta luulen kylläkin että vuoden parin sisällä tuo 500-1000 haarukka vaihtuu 1000-2000:aan.

hho:
Itse laitoin tuon 250-500 euroa, tosin jos lasketaan kuukausittainen papuihin kuluva rahamäärä, niin silloinhan tuo hinta pompsahti reilusti ylöspäin, mutta siis välineistöön mennyt n. 300 euroa vuosien varrella

meidän taloudessa minä olen se joka ymmärtää hyvän kahvin päälle, parempi puolisko ei edes juo kahvia, mutta ei marisekkaan kahviin menevästä rahastakaan, vaan ymmärtää sen että hyvästä kahvista vaan joutuu maksamaan hiukka enempi kuin se mitä esim. tavallinen saludo paketti maksaisi kaupassa :)

Teme:

--- Lainaus käyttäjältä: jiitee ---Saammehan tänne sitten kunnon raportin (runsailla kuvilla!) siitä tulevasta GS3:sta...  :)
--- Lainaus päättyy ---

Juu, laitetaan. Tämänhetkisen tiedon mukaan kone lähtee tehtaalta 16.2. Katsotaan nyt pitääkö tuokaan päivä...

T. Teme

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta