Kahvikeskustelu > Muu kahviaiheinen keskustelu

Kun pavut loppuu...

(1/2) > >>

Stenu:
turvaudun usein markettipapuihin. Tilanne on jotenkin niin ahdistava, että ei auta kuin hakea pussi marketista ja elää sen kanssa. Puheet siitä, etteikö kahvi olisi riippuvuutta aiheuttava aine, ovat ihan kukkua.

Mitenkä muut? Oletteko sitten ilman, vai kenties niin kaukaa viisaita, että tilanne on teille täysin tuntematon?

Peterin kanssa täytyy tehdä kohta joku sopimus iltamyynnistä, kun päiväsaikaan kovin huonosti ehdin paikalle.

Nimim. tilanne päällä.

akallio:
Kovin on tuttu tilanne. Onneksi yleensä kuitenkin ehtii käymään Robertsissa, eli saa sentään kohtuutuoretta kohtuukamaa.

jiitee:
Tästä syystä lähti innostus kotipaahtamiseen. Vihreitä papuja (isojakin eriä) on helppo säilöä pidempiäkin aikoja niiden laadun kärsimättä ja tuoreen kahvin saaminen on noin 30min vaiva. Tosin pitää hieman osata ennakoida, jotta pavut ennättävät vähintään sen 4 tuntia levähtämään, mutta joka tapauksessa seuraavaksi aamuksi saa aina tuoretta niin halutessaan.

Pisketti:
Itse painin ennen samojen ongelmien kanssa.
Tilanne oli todella paha, koska täällä Jkl:ssä ei ole edes paahtimoa minkään järkevän matkan päässä. Käytännössä jouduin turvautumaan Pauligin Espresso Originale -papuihin.  :?

Sitten tuli iRoast ja maailma muuttui kertaheitolla.
Voi sitä ilon ja euforian määrää, kun kahvi on koko ajan tuoretta ja papuja voi pitää kilotolkulla varastossa. :mrgreen:

Suosittelen lämpimästi.


t. Pisketti - kotipaahtoja jo (alku) vuodesta 2007 [edit]


 

Tuomas:
Minullakin tuo kotipaahtaminen syntyi juuri pitämäni kahvin hankintaongelmista. S-kaupoista sai muutama vuosi sitten (vuoden ajan) kreikkalaista Loumoudis-kahvi, mutta sekin jäi valikoimasta pois.

Kun kaverin lähetykset kreikasta olivat satunnaisia, oli pakko hankkia mylly ja tilata papuja Robertsilta tai Mestareilta. Kun huomasin ne liian tummapaahtoisiksi, aloin paahtaa itse. Nyt ei kahvi lopu ihan helpolla. Pitää vain paahtaa tarpeeksi usein.

Mutta toki pitää olla kaukaaviisaskin - tai ainakin yrittää. Muutaman kerran olen paniikkipaahtanut...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta