Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Gaggia Evolutionin valskaus  (Luettu 2159 kertaa)

matti

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Gaggia Evolutionin valskaus
« : Huhtikuu 16, 2012, 14:48:36 ip »

Moikka taas pitkästä aikaa.

Kahvihommat on jääny juomapuolelle eikä kamppeisiin oo juuri tullu kiinnitettyä huomiota -> tääkin saitti on jään paitsioon.

Elikkäs mun 6v vanhaan gaggiaan on alkanu tulla oireita. Se tahtoo lurauttaa vedet lävitte eikä uutto oikein futaa. Aiemmin se teki oikein nätit cremat ihan oikeassa uuttoajassa. Nyt sitten se tahtoo sylkeä hieman vettä vaahdotusputkesta samalla kun laskee shottia. Samoin se vuotaa hieman gruposta samalla kun vaahdottaa maitoa.

Oletan että tiivisteet x alkaa olla hapoilla. Tuota on kuitenkin käytetty varsin runsaasti.

Muuten täytyy sanoa että ihan hyvä pikku keitin tuo evolution. Vaahdotusvarren vaihdon se toki vaati, eli nyt tuossa on silvian varsi. Ja ohan pienestä boilerista johtuen höyryn määrä aika rajallinen, eli vaahdotus pitää alottaa vielä kun painetta muodostetaan eikä missään nimessä odottaa että pumppu lopettaa toiminnan.

-Matti-
Kirjattu
-Matti-

oldpet

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 165
Vs: Gaggia Evolutionin valskaus
« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2012, 15:26:22 ip »

Mulla on omassa gaggiassa (color) kans vähän samaa ongelmaa. Se lurauttelee vaahdotusputkesta uuton aikana. Tuo ongelma alkoi sen jälkeen kun tein liian tiukan kakun ja pumppu ei jaksanu työntää vettä läpi siitä.

Uuton kanssa oli myös ongelmaa mikä ilmeni kun modasin tuon nakuksi. Suihkusihti oli melko p*skanen edellisen omistajan jäljiltä (vain muutama reikä oli avoinna). Kannattaa käyttää suihkusihti irti ja liottaa sitä jossakin että saa siinä olevan p*skan irti. Varmaan ois tuossakin tiivisteen ja sihdin vaihto paikallaan.

Ja tosiaan, omasta laitteesta lähti kanssa tuo vaahodushärpäke ensimmäisenä, mutta tuolla pikku tyngällä onnistuu vaahdotus ihan hienosti pikku ibrikissä  ;D
Kirjattu
Kupissa tänään:

matti

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Vs: Gaggia Evolutionin valskaus
« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2012, 16:03:18 ip »

Ok, pitänee purkaa tuota kampetta. Oli ajatuksissa että jos sais tarvittavat romppeet tilattua ennenkuin alkaa ruuvaileen. Jos ne tiivisteet on kovin haprastuneet, niin ne tuskin toimii enää takas laitettuna. Ja naaras taitaa nostaa elämän jos tuo on kovin kauan purettuna pöydällä :).
Kirjattu
-Matti-

Terva

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 93
Vs: Gaggia Evolutionin valskaus
« Vastaus #3 : Kesäkuu 27, 2013, 18:49:21 ip »

Hm mielenkiintoista. Mun color päästelee kans vaahdottimesta joskus vettä uuton aikana. Olen huomannut että se tekee sitä silloin kun olen viimekäytössä tehnyt amerikano tyylisen kahvin, eli lisännyt vettä espresson sekaan uuton jälkeen. Lisäksi tuo valuva vesi on yleensä kylmää. Olen siis päätellyt, että sitä mahdollisesti jää johonkin putken varteen ja valuu sitten ulos kun pientä painetta taas ilmaantuu.
Kirjattu

Terva

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 93
Vs: Gaggia Evolutionin valskaus
« Vastaus #4 : Kesäkuu 28, 2013, 06:58:42 ap »

Mulla on omassa gaggiassa (color) kans vähän samaa ongelmaa. Se lurauttelee vaahdotusputkesta uuton aikana. Tuo ongelma alkoi sen jälkeen kun tein liian tiukan kakun ja pumppu ei jaksanu työntää vettä läpi siitä.

Selvisikö tää muuten ihan tiivisteet vaihtamalla ja mitkä kaikki vaihdoit? Seurasin vähän tarkemmin omaani ja kyllä siinä samaa ongelmaa on. Kalkinpoiston just tein pari viiikkoa sitten.
Kirjattu