Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Ostajatutkimus liittyen kahvikoneisiin  (Luettu 1605 kertaa)

Luckycharm

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Ostajatutkimus liittyen kahvikoneisiin
« : Toukokuu 24, 2012, 16:23:58 ip »

Hei valistuneet kahvinjuojat.

Olen Mainostoimisto Skandaalilla (toimisto Paavo & Vuokko -mukin takana) töissä ja tehtävänäni on toteuttaa markkinointitutkimus kahvilaitteiden ostosta.

Pyydänkin muistelemaan ensimmäistä espressokeitintänne, miten sen ostitte? Mitkä olivat päätökseenne johtuvat syyt? Oliko merkki, väri, vai joku muu syy takana. Entä mitä mieltä te valistuneet amatöörit tai puhtaat ammattilaiset olette kapselikahveista. Itse inhoan niitä sydämeni pohjasta.

Entä millaisia kojeita suosittelisitte ystävillenne?
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Ostajatutkimus liittyen kahvikoneisiin
« Vastaus #1 : Toukokuu 25, 2012, 12:25:35 ip »

Muu syy: Laitteen tulee mahdollistaa erinomaisen espresson valmistaminen.

Tein oman makukartoituksen espresson osalta erinomaisiksi mainittuihin kahviloihin (mm. Kaffecentralen) ja tavanomaisempiin paikkoihin. Makuero oli huima. Näillä perustein asetin vaatimukset laitteille: perinteisellä kahvalla varustettu lämpöstabiili (tai sellaiseen pystyvä) boilerikone. Päädyin Silviaan, seuraavina oli listalla pari kalliimpaa laitetta. Myllyn valinta tuli hutaistua siinä samalla - jälkikäteen olen ymmärtänyt että tähän puoleen olisi pitänyt perehtyä enemmän ja kuunnella tarkemmin viisaampien neuvoja.

Kapselikoneisiin suhtaudun ilman suurempia tunteita. Monet kapselista puristetut kahvit olen maistamisen jälkeen kaatanut viemäriin mutta miellyttäviä yllätyksiäkin on sattunut kohdalle kun raaka-aine (tuoreus, paahto) on ollut kohdallaan.

Kahvilaitteen hankintaa pohtivalle kehottaisin tutustumaan tarjontaan. Riittää kun hankkii sellaisen ratkaisun johon on itse tyytyväinen.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Ostajatutkimus liittyen kahvikoneisiin
« Vastaus #2 : Toukokuu 25, 2012, 22:26:21 ip »

Miten: Silvia ruotsalaisesta nettikaupasta. Myöhemmin hankin Rocky-myllyn samasta paikasta, kun SEK-kurssi oli tuohon aikaan aika suosiollinen, eurolla taisi saada 11 Ruåtsin kruunua...

Syyt: Halusin miehen ostaman todella halvan markettirutkun jälkeen laadukkaan keittimen. En kuitenkaan automaattia, kun keittelen kahvia kotona vain viikonloppuisin ja etätyöpäivinä, joten pieni vaivannäkö ei haittaa ollenkaan. Mieheni taas ei juo kahvia lainkaan. Keittimen hankinta-ajankohtana olin äitiyslomalla, ja laskeskelin että kuittasin investoinnin takaisin kohtuullisessa ajassa keittämällä paremmat kahvit kotona.
Myllyn kohdalla tärkeää oli myös helppous jauhaa eri karkeuksia, esim. suodatinkahvia varten. Ja ehkäpä tuossa kohtaa se merkkikin hieman vaikutti  ;)

Kapselikoneet: aiemmassa työpaikassani oli Lavazzan eri kapselikonemalleja, ja tunnustettakoon että kiinnostukseni kahviin itse asiassa lähti liikkeelle juurikin tuossa maassa asuessani... Kapselikone voittaa kyllä huonon automaattikahvin, jota tällä hetkellä joudun työpaikalla juomaan. Sen sijaan muoviroskan määrä on kyllä huikea, tosin kotikäytössä pitäisi ehdottomasti käyttää uudelleen täytettäviä kapseleita (esim. Coffeeduck).

Ystäville suosittelisin: ensin tuoreemman kahvin hankintaa. Sitten myllyn hankintaa. Ja sitten vasta keittimen hankintaa. Olen hyvin rehellisesti kertonut, että oma komboni vaatii säätöä ja puhdistusta, mutta kaltaistani ingenjööriä se ei haittaa. Ystävättäriäni (noh, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) en taas näe hoitamassa keittimen takaisinhuuhteluita ym.
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!