Terve,
tässäpä tällainen tilaushistoria. Tilasin 16.6. Aromatico.de.stä sortimentin kuutta erilaista kofeiinitonta kahvia papuina (Probierpaket - koffeinfreier Kaffee in Bohnen 6 x 250/500g) ja lisäksi paketin Nanninia ja sain minimitilauksen tuolla kasaan. 23.6. tuli postia, jotta paketti olisi lähtenyt, mutta kun mitään ei kuulunut, kirjoittelin perään 3.7. ja kyselin minne paketti on jäänyt. Tähän tuli 6.7. vastaus jonka mukaan paketti olikin lähtenyt vasta 3.7. ja että Nanninia ei ollut tarjolla joten se on korvattu jollain toisella samanarvoisella. Paketti sitten saapui 8.7. - ja huoks! Tällaista olin tilannut (kaikki siis decaf) ja tällaista tuli:
Mauro Kaffee Espresso 500g - tilalla 500g kofeiinillista Mauroa
Illy Kaffee Espresso 250g - ok
New York Kaffee Espresso 250g - paketin ilmalukko oli rikki ja ilma kulki iloisesti molempiin suuntiin
Schreyögg Kaffee Espresso 500g - 2 pakettia yhden sijasta (toinen varmaan korvasi tuon puuttuvan Jollyn)
Jolly Kaffee Espresso 500g - tätä ei tullut lainkaan
La Brasiliana Kaffee Espresso 250g - paketissa rivi reikiä toisessa kyljessä
Nannini Kaffee Espresso 500g - 2 pakettia á 500g ja molemmissa iso reikä (epäonnisia ilmalukon kiinnitysyrityksiä?)
(ilmainen Tassenset tuli mukana kuten luvattua)
Tilasin siis 2750g kaffia, sain 3250g, josta kuitenkin vain 1250g oli käyttökelpoista. Nuohan eivät ole tuorepaahtoa, joten en sellaista odottanutkaan, mutta olisin kyllä odottanut pakettien olevan ehjiä, jotta aromit säilyisivät edes niin pitkään kuin mahdollista.
Pistin tuosta reklamaation 8.7. ja tarjouduin palauttamaan rikkonaiset ja väärät paketit kunhan lähettävät ehjät tilalle. Siihen sain lyhyen vastauksen "Excuse me - a mistake of the packaging. We send the follow product into your next oder to you". Sen jälkeen ei ole Aromatico.de:stä kuulunut mitään, vaikka olen sinne lähettänyt postia kolmesti (viimeksi tänään). Ja kun tilaus piti maksaa eu-laskulla ennen kuin se toimitettiin, niin rahatkin menivät (luottokorttilaskusta olisi sentään voinut kinata).
Tämän perusteella en voi siis suositella Aromatico.de:tä.
Kuitenkin olisi kiva kuulla mielipiteitä: onko Euroopassa tavallista saada brändi-espressokahvipaketit reiällisinä? Toisekseen, jossain täällä mainittiin joku EU-viranomainen, jolle voisi vinkua epäasiallisesta nettikaupasta. En lyhyellä etsinnällä enää löytänyt ko. viestiä (vain laitteiden takuita koskevia viestejä), mahtaisiko joku muistaa kenestä oli kyse?
Kerron lisää, jos nyt oletuksista poiketen asia vielä etenee Aromatic.de:n kanssa johonkin suuntaan.