Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan  (Luettu 5237 kertaa)

ramses

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5

Hei, olen juuri liittynyt tähän Ristretto kohtaamispaikkaan haluna syventää makunautintojani kahvin kanssa. Varmaan oikea paikka...

Eli minulla on ollut jo yli kymmenen vuotta AEG caFamosa automaatti, johon olen ollut jokseenkin tyytyväinen. Nyt olisi aika syventää harrastusta ja mielessäni on Bezzera Giulia espresso kone sekä Bezzera BB05 mylly ajastimella. Onko teillä hyvät ristrettolaiset, ajatuksia ja neuvoja asian suhteen?

R

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2012, 11:31:55 ap kirjoittanut ramses »
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2577
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #1 : Tammikuu 12, 2012, 13:14:13 ip »

Tuota keitintä olen kieli pitkänä itsekin katsellut, myllystä en ole nähnyt yhtään kommenttia, aika erikoisen näköinen vempele!
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

ramses

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #2 : Tammikuu 13, 2012, 16:19:13 ip »

Kiitos kommentista.

Päädyin tilaamaan Bezzera Giulian ja Mazzer Mini Elektroninen A mylly. Jännityksellä odotan, ja ei kun vehkeet tulille jo säätämään.

R
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2577
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #3 : Tammikuu 13, 2012, 16:53:29 ip »

Pistä tosiaan raporttia kunhan Juulia on pöhisemässä...
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2577
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2012, 14:38:36 ip »

Jokos on päästy asiaan? Raporttia huutaa kansa! Tai ainakin yksi. ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #5 : Tammikuu 27, 2012, 15:45:47 ip »

Jokos on päästy asiaan? Raporttia huutaa kansa! Tai ainakin yksi. ;-)

TapaniK:n pikkuserkku Osku Kansa?
   
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #6 : Tammikuu 28, 2012, 11:34:59 ap »

Kiitos kommentista.

Päädyin tilaamaan Bezzera Giulian ja Mazzer Mini Elektroninen A mylly. Jännityksellä odotan, ja ei kun vehkeet tulille jo säätämään.

R

Erittäin pätevän setin menit hankkimaan, eipä ainakaan jää kahvin maku koneista kiinni :)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

ramses

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #7 : Tammikuu 29, 2012, 10:54:43 ap »

Hei kaikki,

kiitos kysymästä. Bezzera saapui torstaina. Ehdin jonkun verran säätämään jauhatusta ja tekemään kupposia kahvia. Mazzer on ilmeisesti aika tarkka säädöistä, kauluksesta ei paljoa tarvitse kääntää kun se jo vaikuttaa uuttoaikaan... Olen lähinnä vaa-an kanssa säätänyt jauhatusta, en vielä miennyt säätämään ajastusta. Manuaalina jauhanut....

Bezzeran uutto on mittarin mukaan siinä 10-11 baria, ilmeisesti kumminkin kohdallaan... Kyseessä siis vibraatio pumpulla oleva malli. Eikä tarvitse säätöä...
Jostain luin että Rotaatiopumpulla olevalla mallilla se olisi 9 baria.

Laadukkaan oloinen kone ja vaikuttaa toimivalta kokonaisuudelta.

R



Kirjattu

mono

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #8 : Maaliskuu 02, 2012, 18:58:18 ip »

Hei kaikki,

kiitos kysymästä. Bezzera saapui torstaina. Ehdin jonkun verran säätämään jauhatusta ja tekemään kupposia kahvia. Mazzer on ilmeisesti aika tarkka säädöistä, kauluksesta ei paljoa tarvitse kääntää kun se jo vaikuttaa uuttoaikaan... Olen lähinnä vaa-an kanssa säätänyt jauhatusta, en vielä miennyt säätämään ajastusta. Manuaalina jauhanut....

Bezzeran uutto on mittarin mukaan siinä 10-11 baria, ilmeisesti kumminkin kohdallaan... Kyseessä siis vibraatio pumpulla oleva malli. Eikä tarvitse säätöä...
Jostain luin että Rotaatiopumpulla olevalla mallilla se olisi 9 baria.

Laadukkaan oloinen kone ja vaikuttaa toimivalta kokonaisuudelta.

R

Moi

Mistä tilasit Giulian ja paljonko maksoi?
Olen harkinnut myös Vibiemme Domobar Junioria DB ja Rocket Giotto Evolutionea rotaatiopumpulla. Onko kenelläkään kokemuksia?

M


Kirjattu

mono

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #9 : Maaliskuu 02, 2012, 22:39:16 ip »

Moi

Noin 20v Pavoni Europiccolan onnellisena omistajana olen harkinnut Giulian ostamista. Upean näköinen kone, kuten myös Mitica ja Magica. Vaihtoehtona ovat myös Vibiemme Domobar Junior DB tuplakannulla sekä Rocket Cellini Evolutione ja Giotto Evoluzione rotaatiopumpulla. Paljonko maksoit Giuliasta ja mistä tilasit? Onko kenelläkään näistä muista koneista kokemuksia? E61-gruppon takia kaikissa on pitkä lämmitysaika. Myllystä ei ole kiinni, sillä minulla on pavun leikkaava (ei murskaava) voimavirralla toimiva kahvikaupan suuri mylly (GYRO A) portaattomalla säädöllä.

Varmasti hienoja ja kauniita koneita kaikki, mutta onko rotaatiopumpulla ja vesijohtoliitännällä merkitystä?

Terveisin
M
Kirjattu

tuomo

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #10 : Maaliskuu 03, 2012, 17:08:25 ip »

Minulla on listalta puuttuva quick mill aquila rotaatiopumpulla. Rotaatiopumppu on kiva, mutta ei se mikään ihmeentekijä ole. Mielestäni suurin ero on äänessä. Oma aquilani on miellyttävän hiljainen.
Kirjattu

ramses

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #11 : Maaliskuu 03, 2012, 17:22:49 ip »

MOikka,

hommasin Stoll Espressosta saksasta. Hinta oli se mitä siitä netissä pyytävät. Eli mielestäni ihan hyvä hinta. Giulian saa myös rotaatiopumpulla, oma on vibraatiopumpullinen. Se riittää minulle. Olen erittäin tyytyväinen hankintaan. Ainoa ero oikeastaan noiden koneiden kanssa on tyylilinen ja kokoero. Stoll Espresso osaa myös englanniksi palvella mikäli ei saksan kieltä osaa. Laitteet oli pakattu todella hyvin ja huolella. Itella toi ne 5-6 arkipäivän kuluttua heidän saatua tosite maksusta. Seurantanumeron saa pyydettäessä.

Vesijohtoliitännästä en osaa sanoa. Tankkiversiokin toimii oikein hyvin. Kone lämpiää noin 20min käyttövalmiiksi.



Kirjattu

mono

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #12 : Maaliskuu 04, 2012, 19:14:15 ip »

Moi

Mistä ostit Quick Mill Aguilan? Millä perusteella päädyit juuri siihen?

Terveisin

M
Kirjattu

tuomo

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Automaattikoneesta siirtyminen HX koneeseen, neuvoja arvostetaan
« Vastaus #13 : Maaliskuu 04, 2012, 21:41:35 ip »

Isot ostot tehdään tunne- ei järkiperustein..
Ostin Cafetoriasta, eli Suomesta.
Fiksummat osaavat kertoa mikä kone on paras. Omaani olen tyytyväinen. Nuo muutkin ovat varmasti ihan yhtä hyviä.
Kirjattu